Od srede do danes (sobota/nedelja) se je primerilo mnogo tega. Človek bi rekel, da so bili ti trenutki zgodovinsko prelomni, praktično prve resne razpoke na post-komunističnem, nelustriranem slovenskem "Berlinskem zidu". Ampak seveda, če svoje možgane perete z Delom ali podobnimi Sistemediji, potem lahko preberete tudi kaj takega, kot "Ni drame"; celo tako daleč sega v premazovanju razpok sistemec Žerdin.
Pa drama je in je večslojna, mnogostranska, ter bo do konca maja visoko povzdignila temperaturo v Totalnem Teatru slovenske politike.
Začel bom kar z Analizo komentarjev pod RTV SLO člankom Predsednik vrhovnega sodišča ogorčen nad Cerarjevimi besedami (16.3.2018), ki sem jo objavil na zidu svojega fb profila:
(dva komentarja sem pustil tudi na 10. strani komentarjev, prvi je sestavljen iz naslednjih treh točk)
1. Nihče od komentatorjev ni bil sposoben dojeti globine Kovačičevega vprašanja nastopajočim na okrogli mizi (7.12.2017) o tem, ali ZIUGDT kot zakon velja, ali ne (!?!?!?!). Referendum je bil 24.9.2017, torej 2 meseca in pol cela država ni bila sposobna povedati, ali je zakon uveljavljen - ali ne.
2. Nihče od komentatorjev ni bil sposoben dojeti - kar sem že napisal v prejšnjem pojasnilu - da so imeli Vrhovni sodniki relativno lahko delo, ker so se usmerili zgolj v vprašanje, ali je Vlada (v skladu s prepovedjo diskriminacije, beri 14. člen Ustave) poskrbela za ustrezno izvrševanje 7. člena ZRLI (sedaj razveljavljen, protiustavni člen, ki ji omogoča "nastop v referendumski kampanji"). Odvetnica Lucija Šikovec Ušaj je opravila odlično delo, pravzaprav je Leben doživel efekt iz "Few Good Men", ko je izjavil, da "ni v njegovi naravi, da podpira nasprotnike projektov, za katere se zavzema" (približni citat). Ušajeva je tako Cerarja, kot Lebna dodatno vprašala, ali sta bila v Vladi Republike Slovenije (vseh državljank in državljanov) ali le v Vladi SMC, oziroma Vladi Mira Cerarja. Vse ostale dokumente (20.000 letakov, nebroj plakatov, 150 oglasov v udarnih medijskih terminih...) so lahko sodniki obdelali že pred samo javno obravnavo.
3. Nihče od komentatorjev ni dojel, da Vrhovno sodišče ni zaslišalo dodatnih 6-ih prič, ki jih je predlagal Kovačič. Razlog je enostaven. Noben naslednji narok ni bil več potreben, glej točko 2.
--------------------------
Seveda sem pisal na svojem fb zidu še marsikaj, a vse ni za objavo, ni pa tudi za fb cenzuro. Tako sem komentiral tudi njegov nastop v Tarči:
"Ena od izjav Vilija Kovačiča v zadnjih dneh je bila, da je bil v decembru na Pravni fakulteti, kjer je imel na okrogli mizi na temo človekovih pravic možnost postaviti vprašanje OMIZJU, in sicer - ali je Zakon o drugem tiru v veljavi ali ne (!?!?). Se razumemo? Jaz sem podal pobudo za oceno ustavnosti ZIUGDT, Vili Kovačič je šel po postopkovni poti, pa nobeden od naju ni vedel (niti cela država ne), ali je zakon začasno zadržan, ali ne. Jadranka Sovdat je dala prednost pri odgovoru Eriku Kerševanu in ta je povedal samo to, da bodo SKRBNO in ODGOVORNO obravnavali zadevo. In je zaradi tega odgovora Viliju "odleglo", je "bolj mirno spal", kot je povedal pred kratkim.
In so jo obravnavali odgovorno. Že pred zaslišanjem prič na javni obravnavi v sredo, 14.3.2018. Odvetniki obeh strani so si namreč že izmenjali številne digitalne in tiskane materiale o tem, kako se je odvijala vladna referendumska kampanja. Bilo je samo še potrebno ugotoviti, ali je Vlada namenila en sam evro za predstavitev mnenj, ki bi bila KRITIČNA do 2. tira. Priči Cerar in Leban pa sta bila tako trda, da nista dojela, da sta se sama najbolj inkriminirala glede tega, saj sta vrtela eno in isto - politično zgodbico o "nujnosti projekta". Odvetnica Ušajeva ju je oba dobila na isto finto, oba (predvsem Leban izredno jasno) sta priznala, da niso imeli niti najmanjšega namena OBJEKTIVNO predstavljati argumentov ZA in PROTI.
In zdaj Cerar pravi, da bo glede Kerševanove izjave iz decembra morda pod vprašaj postavil sojenje Vrhovnega sodišča.
Cerar, pojdi v javni sektor. Naj ti tam kdo plačuje za pravno nesposobnost."
Tukaj je video dokaz "stika" in "okuženosti" Erika Kerševana. Od 1:48:00 dalje Vili zastavlja vprašanje:
Pred Vilijem sem vprašanje Sovdatovi zastavil sam, poglejte še enkrat, če že niste :)
Naj tu dodam, da je bil edini, ki je zabeležil moje izjave pred sodiščem po koncu obravnave Vladimir Vodušek (glejte od 28:00 dalje):
Zakaj sem "tam bil je živčen"? Zato, ker nihče od nas ni vedel do same razglasitve, da bodo resnično sodili v korist ljudstva. V tem ravno je dramatičnost in prelomnost teh dni. Pred sodiščem smo bili ob cca 13:30, razglasitev pa je bila ob 15:00. Moja intervencija je bila namenjena predvsem Sistemu, naj si ogledajo, kaj jih lahko čaka, če sodniki ne bi sodili pravično.
Čaka jih lahko namreč to, da od 8-ih referendumov, ki so se zvrstili od leta 2011, ko je bilo s spremembo ZRLI Vladi dovoljeno vmešavanje/nastopanje v referendumski kampanju, le dva nista doživela "vladne intervencije". Torej je (po mojem mnenju) kar 6 referendumov spodbojnih v roku 1 leta. (Tedaj se pobuda lahko vloži v enem letu od uveljavitve predpisa oziroma v enem letu od dneva, ko je pobudnik izvedel za nastanek škodljivih posledic.) Rok bo pričel teči z vročitvijo sodbe pritožniku Kovačiču. (Sam seveda pri tem ne mislim sodelovati, ker to pač ni državotvorno. Če tisti, ki bi sedaj puščali kri, doslej niso bili sposobni opozarjati na napake vsaj tako glasno, kot sem to počel sam, potem tega tudi sedaj niso vredni. Potrebno je gledati naprej.) O katerih 6-ih referendumih je govora naj ostane za naslednji blog zapis, sedaj želim samo še na hitrico obdelati dve zadevi:
1. Sam sem že leta 2011 za nevladno ZDD Hervardi pisal pobudo za oceno ustavnosti 7. člena ZVRK. Takrat se je US z neustavnim in nezakonitim besednim manevrom izognilo odgovornosti in je prav Ustavno sodišče tisto, ki je odgovorno za ves ta zaplet. No, in seveda tudi Pahorjeva vlada, ki si je tako spremembo ZVRK zamislila, ter tisti poslanci DZ, ki so spremembo podprli. Danes pa se se "novinarji in komentatorji" debelo sprenevedajo, kakšno presenečenje da je Kovačičev uspeh, pri čemer mu je pomagal ustavni pravnik Toplak in morda še kdo.
(tukaj je moj zapisek o neki podobni zadevi: Debela laž Mira Cerarja o ZRLI razkrinkana)
2. Rad bi obdelal še tri markantne izjave predsednika vlade v odstopu, ki so se mu izrekle v zadnjih dneh:
a) 14.3.2018 "Spoštovane državljanke in državljani! Oblast vračam v vaše roke. Državnemu zboru bom podal odstopno izjavo. To odločitev sem sprejel, ker je treba vedeti, kaj je prav in kaj je narobe. Gre za odgovornost, ki jo sprejemam in za odločitev, ki bi jo sprejel vsak zaupanja vreden politik." Dr. Miro Cerar
POZOR! Gre za več kot desetletje napihovanega multi-etičnega ustavnega pravnika, ki celo mlajše generacije poučuje ustavno pravo, pa očitno "ne ve", da je oblast bila, je in bo ostala v rokah ljudstva (3. člen Ustave RS), vsakokratni predsednik vlade lahko zgolj preneha s posrednim izvrševanjem oblasti ljudstva, in sicer v izvršilni veji.
b) 16.3.2018, dva dni po napovedi odstopa s funkcije Predsednika Vlade:
"Vendar pa jasno povem, da se kot Predsednik Vlade in pravnik s to sodbo ne strinjam."
Ena pomembnih lastnosti vsakega pravnika naj bi bila prav besedna natančnost. Kako resno bi jemali nekega trenerja, ki bi včeraj napovedal odstop, čez dva dni pa bi se še naprej predstavljal kot trener? Ja, formalno-pravno je MC še vedno predsednik vlade, ampak ko govori o sebi, bi se moral zavedati, da je izključno sam sebe potisnil v postopek odstopanja (ki traja nekaj dni), in se je zato primerno predstavljati le še kot "Predsednik Vlade v odstopu in pravnik...". Ampak kaj naj s takim pravnikom, ki ne razume vsega doslej napisanega in mojih prejšnjih blog-zapiskov?
c) Na sodišču je kot priča večkrat ponovil, da "so ravnali v skladu z zakonodajo in obstoječo prakso". In tega pravnega moronizma ni problematiziral doslej praktično nihče, pa tako strašno kunštne analitike imamo.
Ustavno sodišče je dne 25. 1. 2018 kot neustavnega razglasilo 6. odstavek 4. člena ZVRK. Želite reči, da od konca januarja do sredine marca Miro Cerar ni zmogel procesirati tega, da se ne sme ravno na glas hvaliti, da so nekaj (vladno referendumsko kampanjo) opravili po zakonu, ki je neustaven???
Tukaj je postopek, po katerem je potekalo sprejemanje tega neustavnega zakona, tukaj pa mnenje Zakonodajno-pravne službe. Zanimivo bi bilo izvedeti, ali je morda tudi tu imel multi-etični ustavni pravnik Cerar prste vmes.
Želite reči, da Cerar do referenduma o 2. tiru nikoli ni slišal o spornosti volilno-referendumske zakonodaje?
17. marec 2011 - Na Ustavno sodišče RS smo naslovili pobudo o oceni ustavnosti ZVRK, prednostno obravnavanje pobude in zahtevo za takojšnjo zaustavitev sodelovanja Vlade RS v referendumski kampanji
O tem bom še pisal.
d) "Volilke in volilci bodo morali še enkrat na referendum, čeprav so enkrat že odločili, da podpirajo Drugi tir."
Take in podobne bisere je trosil v pogovoru za Delo. Seveda sem že omenil v svojih blogih, da je 90. člen Ustave RS v nasprotju s 3. členom iste Ustave. Kvorum ni "oblast ljudstva". Pravtako vsi "moji" argumenti kažejo na to, da je bil referendum neustaven še s številnih drugih plati. ZIUGDT mora pasti, Gospod Predsednik, ne podpisujte ZIUGDT!
Zato, da skrajšam - pred novimi volitvami in referendumom je nujno potrebno popraviti 6. člen ZVRK! Tudi o tem se že izdatno pisal, saj, kot je dejal sodnik poročevalec Vrhovnega sodišča, Erik Kerševan:
"Kljub temu pa je vrhovno sodišče sklenilo, da mora biti zakon o drugem tiru na referendumu potrjen brez kakršnegakoli dvoma o nepravilnostih, zaradi česar je treba referendumske postopke ponoviti. »To je tudi ključni odraz Republike Slovenije kot ustavne demokracije."
Zato vse beroče in razmišljujoče pozivam, da se glede ZIUGDT zbudijo. Dne 25.9.2017 sem glede tega zakona o Drugem tiru vložil pobudo za presojo ustavnosti na Ustavno sodišč! Le-to ima sedaj vse možnosti, da v zadevi U-I-153/17 končno odloči v korist ljudstva in odpravi zakon, ter potrebo po "novem referendumu", saj je že Vrhovno sodišče ustrezno dokazalo neustavnost referendumske kampanje.
Mar 18, 2018